Arbetsplatsmattor, Arbetsstolar, Arbetsbord och Ergonomiprodukter

Arbetsplatsmattor, arbetsstolar, arbetsbord och ergonomiprodukter är produkter du hittar här.

Vi på ErgoComfort Sweden AB brinner för en bra ergonomisk arbetsmiljö till alla. Precis som professionella idrottare förtjänar och behöver de bästa möjliga förhållanden för träning och match, så behöver vi det i vår dagliga arbetsmiljö också. Bra ergonomiska förhållanden stödjer vårt välbefinnande och gör företaget konkurrenskraftigt.   

Vi är redo för att ge dig goda råd om bra arbetsmiljö och ergonomi!

 

Arbetsplatsermattor för alla arbetsplatser!

Stå upp mjukt och behagligt hela dagen.

 

En ergonomisk arbetsplatsmatta ökar cirkulationen och syretillförseln till kroppens alla delar. Den motverkar trötthet och koncentrationsproblem och belastningen på fötter, ben och rygg minskar.

Läs mer här

Höj och sänkbara elbord!

Arbetsbord höj och sänkbart elbord

Här finner du höj och sänkbara skrivbord och databord som gör det lätt att skifta mellan stående och sittande arbetsställning.

  • Skrivbord
  • Databord
  • Väggmonterade höj och sänkbara bord

Läs mer här!

Arbetsstolar som ger stöd och avlastning!

Stol miljö

Arbetsstolar till alla miljöer och yrken.

  • Industristolar
  • Ståstöd- och sadelstolar
  • Arbetsstolar till vård och omsorg
  • Stolar till tandvården
  • Kontorsstolar
  • Träningsstolar

Läs mer här!

Nyheter!

Nya produkter på väg in!

  • Ergonova 5, montörsstol

    Ergonova 5, montörsstol

  • Futura 5, Montörsstol

    Futura 5, Montörsstol

  • Opus 5, montörsstol

    Opus 5, montörsstol

  • Sadel 5, montörsstol

    Sadel 5, montörsstol

KyBound på kontor Ställ dig upp

Det är viktigt att röra på sig under arbetsdagen.

Vi sitter stilla alldeles för mycket, på jobbet, i bilen, i bussen i soffan på kvällen osv. För dig som arbetar på kontor är det viktigt att fånga möjligheterna till rörelse under dagen. Här är några tips:

  • Använd ett höj och sänkbart skrivbord, så att du kan välja att stå minst halva arbetstiden.
  • Höj upp ditt skrivbord när du går hem eller på lunch så att du börjar arbetspasset med att stå upp
  • En ergonomisk arbetsplatsmatta gör det lättare för fötter, rygg att vänja sig vid att stå
  • En balansplatta eller träningsmatta gör att du tränar både styrka och balans samtidigt som du arbetar
  • Ta korta möten stående eller varför inte gående?
  • Ta en promenad på lunchen och fyll lungor och hjärna med nytt syre och energi
  • Byt arbetsställning ofta, ställ gärna mobilen eller en liten klocka till att ringa och påminna dig 
  • Ta trappan i stället för hissen